1. Jestliže se na pracovištích zaměstnavatele vyskytují rizikové faktory, je zaměstnavatel povinen:
a) pravidelně měřením zjišťovat a kontrolovat jejich hodnoty, b) provádět preventivní kontroly, zda zaměstnanci nevstupují na pracoviště pod vlivem alkoholu nebo jiných návykových látek, c) občasným měřením kontrolovat jejich hodnoty.
2. Kontrola bezpečnosti provozu zařízení před jeho uvedením do provozu je prováděna podle průvodní dokumentace výrobce. Kdo stanoví rozsah kontroly zařízení, pokud není výrobce znám, nebo není k dispozici průvodní dokumentace:
a) odborně způsobilá osoba v prevenci rizik, b) zaměstnavatel místním provozně bezpečnostním předpisem, c) obsluha zařízení místním provozním předpisem.
3. Zařízení musí být vybaveno provozní dokumentací. Následná kontrola zařízení musí být prováděna nejméně:
a) 1x za 12 měsíců v rozsahu stanoveném místním provozním bezpečnostním předpisem, nestanoví-li zvláštní právní předpis popř. průvodní dokumentace nebo normové hodnoty rozsah a četnost následných kontrol jinak, b) 1x za 6 měsíců v rozsahu stanoveném místním provozním bezpečnostním předpisem, nestanoví-li zvláštní právní předpis popř. průvodní dokumentace nebo normové hodnoty rozsah a četnost následných kontrol jinak, c) 1x za 1 měsíc v rozsahu stanoveném místním provozním bezpečnostním předpisem, nestanoví-li zvláštní právní předpis popř. průvodní dokumentace nebo normové hodnoty rozsah a četnost následných kontrol jinak.
4. Ruční ukládání do regálů musí být prováděno z bezpečných pracovních zařízení (např. žebřík, schůdky, pojízdné schody, manipulační plošina) pokud se uskutečňuje ukládání ve výšce nad:
a) 1,5 m, b) 1,8 m, c) 1,2 m.
5. Které regály musí být trvale označeny štítky s uvedením největší nosnosti buněk a nejvyššího počtu buněk ve sloupci:
a) všechny regály, b) pouze regály ve skladech, c) pouze dřevěné regály.
6. Jakým způsobem má pracovník vystupovat na ložnou plochu dopravního prostředku a sestupovat z ní?
a) musí použít žebřík nebo jiné vhodné zařízení, b) může seskakovat z ložné plochy, c) zaměstnanec není nijak omezen ve způsobu, jakým bude vystupovat nebo sestupovat z ložné plochy.
7. Hygienický limit pro hmotnost ručně manipulovaného břemene přenášeného ženou při občasném zvedání a přenášení je:
a) 15 kg, b) 20 kg, c) 10 kg.
8. Hygienický limit pro hmotnost ručně manipulovaného břemene přenášeného ženou při častém zvedání a přenášení je:
9. Častým zvedáním a přenášením břemene se rozumí zvedání a přenášení břemene přesahujícím souhrnně za průměrnou osmihodinovou směnu:
a) 20 minut, b) 30 minut, c) 60 minut.
10. Šířka volné plochy pro pohyb osob nesmí být stabilním zařízením v žádném místě zúžena pod:
a) 0,8 m, b) 1,0 m, c) 1,1 m.
11. Vyhrazená technická zařízení se zařazují podle míry rizika, které svým provozem vyvolávají:
a) do stupňů, b) do kategorií, c) do tříd, skupin a podskupin.
12. Vyhrazenými zdvihacími zařízeními jsou jeřáby a zdvihadla včetně kladkostrojů s motorickým pohonem o nosnosti přesahující:
a) 500 kg, b) 1000 kg a jeřáby a zdvihadla včetně kladkostrojů s ručním pohonem o nosnosti přesahující 5 000 kg, včetně trvale instalovaného zařízení pro uchopení a zavěšení břemene, c) 800 kg.
13. Jak často se provádí kontrola vyhrazeného plynového zařízení, nestanoví-li zvláštní právní předpis jinak?
a) nejméně 1x ročně, b) nejméně 1x za dva roky, c) nejméně 1x za 3 roky.
14. Zaměstnavatel je povinen organizovat práci a stanovit pracovní postupy mimo jiné tak, aby:
a) na pracovišti nikdy nepracoval zaměstnanec osamoceně bez dohledu dalšího zaměstnance, b) nevykonávali zaměstnanci osamoceně ruční manipulaci s břemeny bez dohledu dalšího zaměstnance, pokud jejich ochranu nezajistí jinak, c) na pracovišti se zvýšeným rizikem nepracovali zaměstnanci osamoceně bez dohledu dalšího zaměstnance, pokud jejich ochranu nezajistí jinak.
15. Minimální teplota na pracovišti pro třídu práce 1 podle přílohy č. 1 k nařízení vlády č. 361/2007 Sb. je aktuálně:
a) 16 °C, b) 18 °C, c) 20 °C.