Název: | Virtuální realita v BOZP |
Číslo: | 11-S4-2021-VUBP |
Řešitel: | Ing. Anna Cidlinová, Ph.D. |
Poskytovatel: | Ministerstvo práce a sociálních věcí |
Spoluřešitel: | |
Doba řešení od: | 06/2021 |
Doba řešení do: | 12/2023 |
Příjemce: | Výzkumný ústav bezpečnosti práce, v. v. i. |
Zdroj: | Institucionální podpora |
Popis: | Hlavním cílem celého projektu bude pomocí systému školení BOZP a prostřednictvím virtuální reality zefektivnit vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví v oblasti BOZP. Bude vytvořena řada software pro vzdělávání zaměstnanců v BOZP, zejména v konkrétních oblastech zdravotnictví a dílčím způsobem též v oblasti sociálních služeb. Zvýšení dostupnosti školení má přímou souvislost se zvýšením bezpečnosti těchto pracovníků (pro 0,41 miliónu pracujících ve zdravotnictví). Konkrétně se bude jednat o vzdělávací software, který formou věrohodně zpracovaných situací/postupů z prostředí zdravotnických zařízení zajistí osvojení znalostí o dovedností v oblasti BOZP, díky kterému bude dosaženo zvýšení znalostí a dovedností v dané problematice a s tím spojené snížení počtu pracovních úrazů a dalších negativních dopadů souvisejících s nedostatečnými zkušenostmi a znalostmi. Dalším cílem výzkumného úkolu bude provedení analytického zpracování a hodnocení účinnosti školení. Ze světových studii je zřejmé, že virtuální realita vykazuje kvalitní výsledky z pohledu zapamatování obsahu školení, ale také z pohledu možné autonomie řešení. Zvolená odvětví vyžadují zvládnutí obou těchto požadavků. Hodnocení účinnosti pak bude sledovat parametry jako: schopnost zapamatování obsahu ve vztahu k snížení pracovních úrazů, zvýšení efektivity zdravotnického personálu způsobené možnou autonomií řešení, konkrétně pak stupeň vytížení zkušeného personálu, který za běžných podmínek školení musí zaškolovat měně zkušené nebo nově příchozí kolegy. |
Výstup: | D - Virtuální realita ve vzdělávání IZS.pdf O - Moderní a efektivní přístup ke školení BOZP prostřednictvím virtuální reality.pdf Jimp - Aplication of VR technology to the Training of Paramedics.pdf D - Školení BOZP ve zdravotnictví prostřednictví virtuální reality.pdf O - BEZPEČNOST A OCHRANA ZDRAVÍ PŘI PRÁCI VE VIRTUÁLNÍ REALITĚ - kampaň O - Ochrana proti poranění ostrým předmětem - článek O - Ochrana proti covid-19 ve virtuální realitě - článek O - Možnosti využití virtuální reality při ověření návrhu pracoviště - článek O - Možnosti využití virtuální reality ve vztahu k bezpečnosti práce - článek O - Na co si dát pozor při nasazení virtuální reality - článek O - Jaké benefity může vaší společnosti přinést virtuální realita? - článek O - Virtuální realita jako nástroj pro školení a trénink - článek O - Fakta/mýty o využití virtuální a rozšířené reality v praxi - článek O - Prezentace projektu a problematiky virtuální reality v rámci konference Inovace BOZP R - popis softwaru VR BOZP zdravotnictví - OOPP Covid-19 R - popis softwaru 2D BOZP zdravotnictví - OOPP Covid-19 R - popis softwaru VR BOZP zdravotnictví - Poranění ostrým předmětem R - popis softwaru 2D BOZP zdravotnictví - Poranění ostrým předmětem R - popis softwaru VR BOZP zdravotnictví - Manipulace ostrým předmětem R - popis softwaru 2D BOZP zdravotnictví - Manipulace ostrým předmětem |